πππ§ π¦π¨π¨π’π π¬πππ© π―π¨π¨π« ππ π«πππ₯π’π¬πππ’π π―ππ§ ππ π¬π§ππ₯ππ’ππ§π¬π ππ¦π¦ππ§-ππ¨π¨π ππ―πππ§!
Afgelopen week was de afsluiting van een mooi project waarbij duaal-studenten van de Hanze als "Marketing Strategie Bureau" aan de slag gingen voor OV-bureau Groningen Drenthe in samenwerking met IT Hub. De derdejaars studenten CommerciΓ«le Economie onderzochten hoe de nieuwe, nog te realiseren, sneldienstlijn tussen Hoogeveen en Emmen beter onder de aandacht gebracht kan worden. Het doel? Forenzen en studenten laten kiezen voor deze verbinding!
Tijdens de eindpresentaties pitchten de groepen hun innovatieve ideeΓ«n aan de opdrachtgevers en jury met Alida Houwing en Sita Feenstra. De winnende groep wist te overtuigen door Γ©cht vanuit het klantperspectief te denken.
Dienstregeling optimaliseren op basis van gebruikersbehoeften.
Een loyaliteitsprogramma via een app om reizen aantrekkelijker te maken.
Gerichte marketingcampagnes om forenzen en studenten te bereiken.
Dit project laat zien hoe onderwijs en bedrijfsleven samen werken aan vraagstukken en oplossingen voor de regio. Een mooie eerste stap richting de bestendiging van de buslijn. Op 12 maart a.s. vindt een bijeenkomst met stakeholders plaats om verder te praten over de toekomst van deze verbinding.
Met dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd. Samen maken we het OV slimmer en toegankelijker en de regio sterker!